Green Belt-opleiding Succesvol Communiceren met de Impact Boost Methode
Voor managers, consultants, beleids-, communicatie- en marketingprofessionals is de Green Belt-opleiding een eye-opener door de nadruk op beeld, strategie gericht op impact, testing en verwachtingsmanagement.
- Je past de Impact Boost Methode toe op één case, en ervaart hoe het is om impact te kunnen regisseren.
- Je leert gegarandeerde impact te creëren, met een kort slim verhaal met een verleidelijke call to action, dat je met beelden vertelt.
- Je doet doelgroeponderzoek, test je boodschap, beelden en call to action.
Dit duurt 5 weken.
Daarin krijgt je professionaliteit een flinke boost.
In groep van 4
Je beleeft in deze Green Belt-opleiding Succesvol communiceren met de Impact Boost Methode ook wat anderen meemaken in hun cases. Je zit namelijk in een groep met maximaal 3 anderen.
Deelnemers vinden dat zeer waardevol. Luister maar naar Shira Hollanders en Stefan Dormans, die elk 3 cases hebben aangepakt omdat ze de Black Belt-opleiding deden. De Green Belt-opleiding is een light-versie daarvan, omdat je 1 case doet.
Doordat je met drie anderen in een groep zit, zie je hoe de principes ook voor hen werken. Vaak is het juist gemakkelijker voor jou om met hen mee te denken omdat je ‘buiten’ hun cases staat. Het leidt ertoe dat je jouw inzicht vergroot en je jouw leerproces versnelt.
Wat levert de Green Belt-opleiding Succesvol communiceren je op?
Heel veel, namelijk:
- hoe het is om gegarandeerd impact te kunnen creëren met de Impact Boost Methode
- meer analytisch vermogen.
- je ontwerpt een helder kort verhaal dat gegarandeerd het gewenste effect heeft
- je leert hoe je zo’n verhaal visualiseert
- stelt een testgroep samen
- test teksten, concepten en je eindproduct
- leert een designer te briefen en begeleiden
- regisseert het communicatie-effect
- managet de verwachtingen van stakeholders
- Je levert jouw organisatie 1 succesvol afgeronde case
Wij helpen jou met:
- het creëren van gewenste impact waarbij je eerst een communicatiestrategie maakt en vandaaruit een slim middel
- analyse van stakeholders, doelgroepen, optimaliseren van het rendement, gewenst effect, call-to-action, en de situatie waarin je communiceert
- het optuigen van een overleg- en afstemmingsproces dat nodig is voor succes
- het verzamelen van relevante informatie en het selecteren daaruit voor een triggerend verhaal
- het creëren van het triggerende verhaal dat maximaal effect heeft op je doelgroep
- kort schrijven
- afstemmen met inhoudsdeskundigen en opdrachtgever
- visualiseren
- testgroepen verzamelen
- testen en bijschaven van boodschappen, middelen en call to actions
- selecteren, briefen en begeleiden van de vormgever (en de programmeur als nodig)
- een verspreidingsplan maken
- project- en verwachtingenmanagement
Let op!
Dit traject gaat niet over opmaakprogramma’s, online tools en hoe je daarmee moet omgaan. Je bent vooral communicatie-strategisch bezig, waarbij je vooral goed nadenkt over wat je wilt bereiken en wie en wat je daarbij nodig hebt. En je regisseert het proces naar de gewenste impact op je doelgroep.
Hoe verloopt de Green Belt-opleiding Succesvol communiceren?
De opleiding duurt 5 weken.
De eerste workshop Infographics voor beginners duurt een dag van 9.30- 16 uur.
Daarna komen we elke week een ochtend bij elkaar met maximaal 3 andere deelnemers. Online of in Bilthoven. Er zijn telkens 2 pauzes. Netto begeleidingstijd per groep per ochtend: is bijna 3 uur.
Reken, naast de contacturen, op ongeveer 1,5 – 2 dagen per week dat je in je organisatie aan je case werkt. De gespendeerde tijd is afhankelijk van je snelheid en de snelheid van processen in jouw organisatie en de complexiteit van je case.
Je studiebelasting is ca 100 uur, inclusief jouw werkuren in de organisatie. Dat komt overeen met 4 ECTS-punten.
Voorkennis
- minimaal HBO
- Je neemt voor je opleiding uit je organisatie 1 case mee.
Voorafgaand aan de opleiding krijg je een toelatingsgesprek om te zien of je startniveau past.
Wie is je begeleider?
Ik, Lex Linsen, heb ervaring in deze materie sinds 1982.
Ik kom uit het onderzoek, de wetenschapsjournalistiek en zit nu 30 jaar in de communicatie van organisaties.
Sinds 1996 heb ik mijn eigen bedrijf waarin ik interim-projecten doe en communicatie-impact-opleidingen geef. Doelgroeponderzoek en testen zijn onderdeel van mijn interim-trajecten, producties en trainingen.
Mijn meerwaarde blijkt vooral bij moeilijke, complexe kwesties.
Ik doe/deed dit o.a. voor onderzoeks- en kennisorganisaties, (semi-) overheidsorganisaties, zoals Rijkswaterstaat en de Politie, Pensioenfondsen, Banken, onderwijs- en zorgorganisaties.
Ik weet waar opdrachtgevers niet aan denken als het over communicatie-impact gaat, en hoe ze het stuur uit handen geven. Dat leer ik jou ook.
Rondom mij heb ik de beste designers en programmeurs verzameld. Daardoor weet ik wat hun beweegt en waar zij vaak niet op letten. Daardoor kun je leren wat het verschil is tussen ‘gewone’ en ‘buitengewone’ leveranciers.
Waar geven we de opleiding Succesvol communiceren?
Online en in Bilthoven, soms op locatie.
Wanneer kun je instappen?
Altijd, in een bestaande groep of we starten een nieuwe. Het is in de praktijk geen punt als andere deelnemers iets verder zijn.
Wat kost het?
1497 euro
Vrij van btw. Opmaak- en eventuele programmeerkosten vallen buiten de prijs. Eventueel kun je je eigen vormgever en programmeur inzetten.
Garantie
Is het traject niet naar tevredenheid dan krijg je je geld terug.
Certificaat
Na afloop krijg je een certificaat van Linsen Communicatie dat je deze opleiding met goed resultaat afgerond hebt.
Mocht je doorgaan in de Black Belt-opleiding …
… dan doe je 2 cases extra, waarvan minstens 1 complexe, en word je uiteindelijk een echte master. Je hoeft daarvoor aanvullend alleen het verschil te betalen tussen de Green Belt-opleiding en de Black Belt-opleiding: € 2500.
Tenslotte krijg je ons erkende Black Belt-Opleidingscertificaat.
De Black Belt-opleiding is NLQF gecertificeerd en ingeschaald op niveau 6 van de CommTop Communicatiestandaard.
Je kunt met de Black Belt-opleiding hoger ingeschaald worden in de EVC-Communicatiebranchestandaard van CommTop.