Gegarandeerde impact maken met je communicatie
Wil je gegarandeerde impact maken met je communicatie? Zoek dan eerst uit wat jouw droom is dat de doelgroep gaat doen zodra ze jouw boodschap heeft gekregen. Wil je opdrachten? Wil je dat ze zich opgeven ergens voor?
Wat het ook is, het belangrijkste is dat je weet wat je PRECIES wilt bereiken bij je doelgroep. Als je de doelgroep goed verkend hebt, dan ken je haar verlangens, behoeftes en pijn.
Op basis daarvan maak je een verleidelijk, helder en zo kort mogelijk verhaal met een of meer call to actions. Die call to action moet aansluiten bij haar behoefte, verlangens of pijn.
Om zeker zijn dat je nu het juiste verhaal met de juiste call to action hebt, test je het op doelgroepleden. Met de feedback scherp je het verhaal aan tot het werkt als een tierelier. Want zonder scherpe boodschap kun je nooit gegarandeerde impact maken met je communicatie.
(Lees verder na de afbeelding)
Dan ga je visualiseren. Ja, visualiseren, want de meeste mensen willen niet lezen. Het is niet anders. Lezen kost hun teveel tijd, energie en moeite. Dat voelen ze meteen,waardoor de meesten snel afhaken.
Drukke professionals hebben liever dat je jouw boodschap snel vertelt en even laat zien. Dat schiet tenminste op. Maar ja, vaak sta je niet naast hun.
De oplossing is beeld. Meestal is een infographic het geschikste. Die kun je namelijk online, maar ook offline presenteren.
Je moet je verhaal dus verbeelden door het eerst te schetsen. Helder en overzichtelijk, zodat het goed scanbaar is en mensen meteen zien wat belangrijk is.
Je test je schets ook op doelgroepleden, want misschien heb je het wel niet goed gedaan. Met de feedback scherp je de verbeelding aan.
Als dat uitgekristalliseerd is, ga je de schetsen pas mooi vormgeven, zodat je presentatie magnetisch wordt. Maar eenmaal mooi gemaakt moet alles nog steeds goed hanteerbaar zijn. Bijvoorbeeld op je website. Komt het in allerlei systemen en browsers goed over? Die technische tests doe je dus ook.
Als jouw super-productie klaar is, dan zorg je nog voor een effectief verspreidingsplan, zodat je zoveel mogelijk rendement krijgt. Zo krijgt je communicatie gegarandeerd de impact die je wenst.
(Lees verder na de afbeelding)
Alles bij elkaar is het best een klus. Maar wat haal je met deze Impact Boost Methode wel niet voor een rendement en effect? Hoeveel nieuwe acties spaar je je wel niet uit om alsnog je doel te bereiken? Wat scheelt dat niet aan energie, tijd en geld?
Je effectiviteit maakt dat je uiteindelijk veel efficienter bent, ook al kost deze aanpak iets meer tijd. Uiteindelijk ben je sneller, doordat je vanaf het begin erop stuurt gegarandeerde impact te boeken met je communicatie.
Wij kunnen voor jou gegarandeerde impact geven aan je communicatie
Uiteraard gebeurt dit allemaal in samenwerking met jou, want jij bent tenslotte de inhoudsdeskundige, de expert, degene die alles van de kwestie afweet. We hebben jou dus keihard nodig. Dit is een interactief proces. Jij levert de ‘kogels’, wij maken het ‘geweer met uitstekend vizier’, en samen raken we je doel.
In de downloadbox ín de zijbalk – ‘Hoe maak je een infographic? – zie je het proces van heirboven nog eens kort verbeeld in een infographic. Handig. Die kun je gebruiken om anderen dit verhaal te laten zien.
Wil je kijken of wij voor jou de juiste partij zijn? Bel dan 06 1202 5545 of mail lex@linsen.nl . Niet geschoten is altijd mis.
Wil je meer weten over wat je allemaal kunt bereiken met onze Impact Boost Methode? Volg dan ons gratis webinar ‘Hoe managers en consltants gegarandeerd 10x meer impact krijgen op hnu doelgroepen’. Daarin gaan we ook in op wat voor effecten en resultaten je kunt boeken. We geven het regelmatig. het duurt een uurtje en is een echte eye-opener.
Meer informatie over wat in het webinar aan de orde komt vind je hier.
Wil je de Impact Boost Methode misschien zelf leren?
Ik kan me voorstellen dat je onze Impact Boost Methode zelf onder de knie zou willen krijgen. Op de eerste plaats scheelt je dat geld, want als je het zelf kunt, dan hoef je ons niet in te schakelen.
Zelf kunnen en doen kost jou wel tijd, en misschien wil je die niet zelf spenderen. Dan schakel je een ander in. Als je dan de Impact Boost Methode onder de knie hebt, maak je – als top-regisseur van communicatiesucces – wel veel betere keuzes.
Je kiest betere partijen om aan te delegeren, en kunt veel beter de kwaliteit beoordelen van wat je geleverd krijgt. Jouw communicatie zal hoe dan ook veel effectiever zijn en gegarandeerde impact krijgen.
Als je dit wilt leren volg dan de Black Beltopleiding Succesvol Communiceren met de Impact Boost Methode. In ons gratis webinar ‘Hoe managers en consltants gegarandeerd 10x meer impact krijgen op hun doelgroepen’ hoor je welke gegarandeerde boost die opleiding je geeft en hoe die in elkaar zit.
Of is dit teveel van het goede? Wil je alleen maar een goed plaatje? Kijk dan hier.