Blogs impact maken met communicatie
Deze blog impact maken met communicatie geeft tips voor communicatie, marketing en organisatieadvies om effectiever te communiceren met beelden, met name infographics. Vragen of opmerkingen? Neem contact op.
- Gepubliceerd op november 21, 2018
- Blog
Vormgever of infographic maker? Het verschil.
‘Ik zoek een vormgever voor een infographic,’ zo bellen mensen mij vaak, want ‘teksten lezen de mensen niet’. Ja klopt. Maar je zoekt dus een vormgever? Realiseer je wel dat een vormgever nog lang geen infographic maker is.
Sterker nog: de meeste vormgevers voldoen niet. Hieronder vertel ik je wat het verschil is en waar je op moet letten.
Effectieve infographic maken in 12 stappen
Maar om dat uit te leggen moet
- Gepubliceerd op september 5, 2018
- Blog
Hilarisch toont Christoph Niemann hoe je met slimme beeldtaal over taalgrenzen heen gaat en emoties oproept waar anders veel tekst voor nodig is. Genieten.
- Gepubliceerd op augustus 29, 2018
- Blog
Als wij een infographic van een proces maken dan boeken we de helft van het effect al in het maakproces. Leemtes en fouten worden duidelijk terwijl terwijl we het de infographic maken. Verbeelden dwingt tot precieze afstemming in de organisatie waardoor er een breed gedragen eenheidsbeeld ontstaat.
- Gepubliceerd op augustus 20, 2018
- Blog
Je werkt in een grote organisatie en gelooft in visueel communiceren. Nu heb je voor het eerst een infographic laten maken, maar jee, die levert niet op wat je er van had verwacht. Hoe kan dat nou? Wat ging er verkeerd? Ja, het komt veel voor dat mensen bij het maken van een infographic in 1 of meer van de volgende 7 valkuilen donderen.
- Gepubliceerd op mei 28, 2018
- Blog
‘Hoe maak je een infographic?’ vragen mensen mij vaak. Een betere vraag zou zijn: ‘Hoe maak je een effectieve infographic?’, want dat is een groot verschil. Je wilt er tenslotte iets mee bereiken. We hebben de stappen op een rijtje gezet. En er een infographic van gemaakt. Download hem hieronder.
- Gepubliceerd op mei 9, 2018
- Blog
Welke vaardigheden voor effectieve infographics heb je nodig? Effectieve infographics maken is meer dan alleen een vormgevingskwestie. Je hebt er 7 vaardigheden voor nodig. Daarmee brengt je resultaat zijn geld op. Hier zijn die 7 vaardigheden voor effectieve infographics op een rij.
- Gepubliceerd op februari 7, 2018
- Blog
11 voordelen van infographics in een infographic. Download hem.
De 11 voordelen van infographics staan hieronder voor jou op een rijtje en heb ik in een infographic gezet die je kunt downloaden.
Infographics hebben zoveel voordelen dat het de moeite waard is die een stevig aandeel te geven in je contentstrategie en middelenmix.
Daar ben jij misschien allang van overtuigd, maar jouw organisatie misschien niet. Dan kan het een hele klus zijn om beslissers toch ervoor te
- Gepubliceerd op maart 6, 2017
- Blog
Een goede infographic is een effectieve infographic. Daarvoor moet die aan 3 voorwaarden voldoen. Een daarvan is een call to action, zoals ook hierboven te zien is in de infographic over Margot van der Stap en hoe zijn organisaties agile maakt met social media. Het kan simpel zijn: bel 06 …
- Gepubliceerd op november 30, 2016
- Blog
Hoe kun je de reorganisatie goed communiceren met beelden. Een voorbeeld van hoe wij woningcorporatie Portaal daarmee hielpen.
- Gepubliceerd op april 9, 2015
- Blog
De fotoroman is een effectief middel in de patiënten-voorlichting, zo blijkt uit onderzoek van Evelien Duizer (RU Groningen). Met name laaggeletterden bereik je beter. Duizer onderzocht het effect van een fotoroman over diabetes, en boekte interessante resultaten.
- Gepubliceerd op januari 9, 2015
- Blog
Managers onderschatten de kracht van infographics. Er kan er veel meer dan alleen data visualiseren. Lees de 9 pluspunten van infographics en ga vaker infographics maken.
- Gepubliceerd op december 13, 2014
- Blog
Huh, een infographic maken? Je bent bij Van der Hilst of de SRM met vlag en wimpel geslaagd als communicatieadviseur en hebt nu 10 jaar ervaring. Je maakt communicatieplannen, strategieën, webteksten, persberichten … en je bent er goed in. Alleen, je merkt dat mensen slecht lezen of helemaal niet. Sh..